donderdag 24 juli 2014

hoog tijd voor een update

Wouw, gewoon wouw...
ik heb al meer dan een jaar niet meer op deze blog geschreven...
hoog tijd voor een update!

Want ja, als je niet kan slapen wat doe je dan?
Op het internet rondneuzen en in één keer bedenken:
"Hé had ik niet eens een blog?"
En dan daarna natuurlijk even mensen stalken van wie je de blogs leuk vindt ;)

Wat heb ik al die tijd gedaan?
Als eerste ben ik belachelijk druk voor mijn studie geweest.
Ik denk dat meer van jullie zich hierin herkennen ;)

In mei ben ik naar Tsjechië geweest met mijn ouders en mijn zusje.
Daar hebben we op een christelijke camping gestaan waarvan de eigenaren bevriend zijn met mijn ouders.
Leuke vrienden gemaakt en een leuke tijd gehad :)
Voor mensen die nog eens naar Tsjechië willen,
het is er goedkoop, ziet er mooi uit en de ijsjes zijn er lekker.
Een van de dingen die ik altijd meeneem / vraag dat er meegenomen wordt zijn piskotys.
Dit zijn een soort ienieminieversie van eierkoeken en dan iets harder.
ik houd erg van eierkoeken dus ik vind deze superlekker!

Daarnaast ben ik op Europareis geweest :)
Joehoe!!!
Hoewel je Europa niet al te letterlijk moet opvatten,
want ik ben toen naar Duitsland, Luxemburg en België geweest.
Dit deed ik met de helft van mijn klas van European Studies en een andere helft van een klas van Bestuurskunde.
De reis hield in dat wij allemaal in pak moesten verschijnen bij belangrijke Europese instanties.
Wat heel interessant was omdat je zo meer een beeld erbij hebt en ter plekke vragen kan stellen.
Ik heb ook erg genoten van het ontdekken van de steden Frankfurt, Luxemburg, Brussel en Leuven met leuke klasgenootjes :)

Natuurlijk heb ik het WK ook gevolgd!
Ik ben supertrots dat we het zover hebben geschopt.
Helaas hebben we hier geen tv,
dus keek ik vaak (als ik niet dan bij iemand was op te passen)
via mijn laptop of mijn mobiel.
Met als resultaat vertraging...
Wat zeer interessante momenten opleverde.
Zoals dat ik getoeter hoorde en gefrustreerd dacht:
"waarom jongens, waarom? er gebeurt helemaal niks!"
En even later door had: "o wacht... dit had blijkbaar toch een reden"
Of het getrappel en gejuich dat van mijn bovenburen te horen was,
waarvan ik dacht dat ze dus gescored hadden,
maar er even later achter kwam dat het doelpunt dan net naast was.
Of mijn persoonlijk favoriet :
dat ze vuurwerk van het balkon naar beneden gooiden
die een keiharde knal veroorzaakte zodat ik me wezenloos schrok
omdat ik niet door had dat er een doelpunt gemaakt was.
(jah, dit gebeurde vaker dan 1 x ;) )

Daarnaast heb ik gewerkt aan mijn frans.
Ik merkte dat ik niet goed was in het spreken ervan.
Gelukkig merkte ik dat na een paar keer frans oefenen met iemand uit mijn kerk
die frans studeert en heel aardig is dat ik niet rampzalig ben.
Altijd leuk om te weten :)
Nog leuker is dat ik dat mondeling heb gehaald!

Op dit moment zit ik thuis,
bezig om te kijken of ik nog verder kan met mijn opleiding.
Dus komen tegelijk dezelfde vragen tijdens de middelbare schoolperiode naar boven ;)
Wat wil ik eigenlijk met mijn leven? haha

Één ding weet ik in ieder geval wel zeker en dat is dat ik veel wil reizen.
Reizen vind ik één van de leukste dingen die er in het leven zijn :)
Dus ik baal er dan ook van dat ik nog steeds weet wat ik precies ga doen met mijn zomervakantie omdat allerlei dingen die mij leuk leken begonnen wanneer ik nog lessen en tentamens had,
terwijl ik nu ook nog steeds half met school bezig ben.
Wat nodig is, alleen niet erg handig met het plannen van je vakantie.
Dus als iemand nog leuke last-minutes / projectjes / conferenties weet waar dan ook:
LET ME KNOW ;)

Ik ben super benieuwd hoe het met jullie gaat.
Dus laat het mij weten :)

Bye ciao doei au revoir

1 opmerking:

  1. Wat ik had hier een reactie geplaatst en hij staat er niet!

    Anyway: superleuk dat je weer iets hebt geschreven Jaco!

    En ik heb een idee voor last-minute reizen: als je nou naar de USA gaat (en mij in je koffer meeneemt) en dan gaan Ariana Grande stalken! Ja doen? xd


    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen